Har du lest Merkurs toppsaker i 2016?

Gode nyheter er populært hos Merkurs venner på Facebook. Den mest leste nettsaken i 2016 var nyheten om at de aller minste nærbutikkene skal få betaling for den service de gir til lokalsamfunnet. Denne meldingen nådde fram til 20.000 personer gjennom sosiale medium.

Facebook collage 16.jpg

5 PÅ TOPP: Disse fem sakene nådde ut til totalt 65.000 personer på Facebook.

Facebook har blitt en stadig viktigere kanal for å nå ut med informasjon om Merkur-programmet og det gode arbeidet som distriktskjøpmenn over hele landet gjør for sine lokalsamfunn.

Mer enn 1300 personer liker i dag Merkur-programmet på Facebook. Det betyr at Merkur har mer enn dobbelt så mange Facebook-venner som tallet på nærbutikker og bokhandler.

Når du liker meldinger på Facebook og deler med dine venner, når budskapet om hvor viktig butikkene er for distrikts-Norge, ut til mange tusen menneske.

Det er Merkurs målsetting at meldingene på Facebook både skal informere om dyktige kjøpmenn og engasjerte bygdelag og inspirere flere til å handle lokalt, satse på lokalbutikken og utvikle lokalsamfunnet til beste for både folk og næringsliv.

Her er de 5 beste sakene fra 2016, med viral rekkevidde (uten promotering):

1. Små nærbutikker får betalt for service (19.10): 20.000 personer

2. Ordføraren har kontor på nærbutikken (8.11): 15.000 personar

3. Vil du lage film om nærbutikken (11.1): 12.000 personar

4. Merkurs julegåve – meir til småbutikkar og bokhandlar (15.12): 9.500 personar

5. Svenskane innfører servicestøtte (20.1): 9.000 personar

Har du gått glipp av noe? Klikk på lenken og les hele saken på Merkurs nettside.

PS: Lik Merkur på Facebook og følg oss gjennom 2017!

GODT NYTTÅR !!!